logo

עיצוב משרדים – איך עושים את זה נכון? [מעודכן 2024]

משרד נעים ומזמין ישפיע רבות על העבודה שלכם, על הפרודוקטיביות של הצוות ועל הרושם שאתם מייצרים כשהלקוחות מגיעים לבקר. עיצוב משרדים מדויק הוא זה שיעשה את ההבדל, ובמקום שבו אתם ממילא מבלים את רוב שעות הערות שלכם, בהחלט כדאי להשקיע.
 

עיצוב משרדים – כיצד לתכנן את מקום העבודה באופן המיטבי ? 

בתהליך תכנון ועיצוב משרדים נדרשת עבודה מקצועית. בכדי להצליח בתהליך עיצוב משרדים יש לגבש את הקונספט המרכזי העומד מאחורי עיצוב המשרד. תכנון נכון של תהליך עיצוב משרדים יספק מענה לצרכי העובדים באופן המיטבי. כתוצאה מכך חלה עלייה ושיפור בתפוקת העבודה של צוות העובדים ונאמנות העובדים כלפי מקום עבודתם תלך ותתחזק.

תהליך עיצוב משרדים – דגשים עיקריים 

כאשר בונים או משפצים משרד ומתחילים בתהליך עיצוב משרדים, כל בעל עסק, חברה או ארגון מעוניין להפוך את המשרד שלו לכרטיס הביקור העיקרי שלו. למה הכוונה? לתהליך עיצוב משרדים ישנה חשיבות משמעותית משום שכאשר נכנסים למשרד ניתן להבין בהתאם לעיצובו את האווירה השוררת בו, את החיבור בין העובדים לבין המנהל, את הערכים החשובים למקום ואת כלל הלך הרוח השוררת  במקום. 
כאשר עיצוב משרדים מתבצע באופן המיטבי לא רק העבודה עצמה משמעוצתית לעובדים, אלא גם המקום שבו הם עובדים. תכנון ועיצוב משרדים מהווה חלק משמעותי מבניית המשרד ומאפשר לעובדים להינות מסביבת עבודה נעימה, מסודרת ומעוצבת היטב. ככל שתהליך עיצוב משרדים יהיה מדוייק יותר, כך כלל העובדים במשרד יהנו ממנו יותר.  

עיצוב משרדים – טיפים עיקריים שעליכם להכיר 

בכדי להצליח בתהליך עיצוב משרדים ישנם מספר טיפים עיקריים שעליכם להכיר. 

  • תכנון החלל – בתהליך עיצוב משרדים תכנון החלל מהווה רכיב עיקרי. בכדי להצליח בתכנון החלל עליכם לשאול את עצמכם מהם הדברים שחשובים לכם בתהליך עיצובו וכיצד תוכלו לנצל את השטח העומד לרשותכם באופן המיטבי. 
  • יתרונות יחודיים לעסק –  בכדי להצליח בתהליך עיצוב משרדים יש לחשוב מהם היתרונות שאתם מעוניינים להעצים בעסק, אילו נקודות מרכזיות המשרד היה רוצה להציג בפני הלקוחות בכדי להצליח לשרת אותם באופן המיטבי ומהם הערכים והערונות שחשוב לכם שהעסק יפעל על פיהם. כל אלה יבואו לידי ביטוי בתהליך עיצוב משרדים. 
  • מתן חשיבות לפרטים הקטנים – בתהליך עיצוב משרדים יש להעניק חשיבות לפרטים הקטנים שעושים את ההבדלים הגדולים. תהליך עיצוב משרדים מתחיל ומסתיים בפרטים הקטנים ולכן יש להעניק לו חשיבות רבה. 
  • שימוש בתאורה טבעית – בתהליך תכנון ועיצוב משרדים התאורה בעלת תפקיד מרכזי ומשמעותי ביצירת השפעה על החלל. באיזורי עבודה יש ליצור ככל שניתן שילוב בין תאורה טבעית לתאורה מלאכותית. התאורה הטבעית בעלת חשיבות בתהליך עיצוב משרדים משום שהיא מאפשרת לעובדים להרגיש את תחושת הזמן. 
  • צבעים – בתהליך תכנון ועיצוב משרדים לצבעים יש תפקיד מרכזי משום שהם מעבירים את המסרים בחלל באופן המדוייק. הצבעים ישפיעו על האווירה במשרד והטקסטורות בחלל ישפיעו על סביבות העבודה. 

 

עיצוב משרדים באווירה טובה

הנושא החשוב מכולם הוא, כמובן, האווירה שתייצרו במקום. האווירה הזו תלויה בהמון פרטים, ולכל בחירה שלכם תהיה השפעה רבה על ההנאה שלכם, על איכות העבודה של הצוות ועל הנוחות היומיומית של כולם. אם כן, עיצוב משרדים נכון מתחיל בתכנון סביבת העבודה שלכם, באיתור פתרונות אחסון מדויקים לערימות הניירת והקלסרים, למיקום המושלם של כל שולחן עבודה ולגופי התאורה. חשבו על כל אלה מראש, לפני שאתם יוצאים למסע קניות ומתחילים לסדר את המשרד.

עיצוב משרדים – לא רק ריהוט משרדי

נכון, פריטי הריהוט הגדולים ישפיעו מאוד על העיצוב, אבל ערימה גדולה של שולחנות עץ וכיסאות עור היא לא הדרך להבטיח לעצמכם עיצוב חמים ונעים. חפשו דרכים יצירתיות להכניס צבע ואור אל המשרד, למשל באמצעות עציצים, חפצי נוי, תמונות ומוצרי טקסטיל שונים. אלה הם הפרטים הקטנים שיוצרים הבדל של ממש, והם תורמים לאווירה הטובה שעליה דיברנו קודם, אבל גם לסטייל המודרני והמרענן שאתם בוודאי רוצים להכניס אל העסק שלכם.

עיצוב משרדים בהתאם לצרכי העובדים

כדאי לזכור שהמשרד הוא הרבה יותר מאשר מקום עבודה. במקום שבו הצוות שלכם מתכנס מדי יום למשך שעות ארוכות, נוצרים גם קשרי חברות ושיחות שיכולות לתרום גם למרקם החברתי – וגם להצלחה העסקית שלכם. אם כן, ספקו לעובדים שלכם פינות שקטות ונעימות שבהן יוכלו להתנתק מערימת המטלות האינסופית, ולא לכמה דקות. מטבח מאובזר או פינת מנוחה יעשו את העבודה, ומומלץ לרהט אותם בקפידה, להכניס אליהם שפע של אור ולהעניק לעובדים מרחב נעים במיוחד.

עיצוב משרדים - מניו-יורק ועד חדרה: משרדים מאופסי אנרגיה ב - 2023

לא הרבה יודעים, אבל בנייני משרדים אחראיים ל-40% מפליטת הפחמן ומתחילה להרשם מגמה המכוונת לכך שעיצוב משרדים ומבני תעסוקה בעתיד הולכים להיות הגורמים המרכזיים לכמות הפליטות החמצן הדו-פחמניות ואפילו גדול יותר מהיום. עיצוב משרדים הינו אחד התחומים הכי מעניינים בעיצוב הפנים והוא מתחיל להיות מונחל אל עבר התחומים הכי ראשיים בעולם האדריכלות ולהשפיע על הרבה רבדים בו. ההשפעה של טרנדים בעיצוב משרדים משפיעה על המותג שלך ועל כן היא קריטית.
 
תחשבו על זה ככה, היו הייתה תקופה שבה להשתמש במוצרי קוסמטיקה, טיפוח והיגיינה שלא נוסו על בעלי חיים היה משהו שאף אחד לא ייחס לו חשיבות עד שלפתע חברות התחילו להיות מוחרמות בשל העובדה שהם מנסים את המוצרים שלהן על בעלי חיים. היום השנה 2023 ולא ניכר כי המגמה והבאז התקשורתי כלפי ערכים ואינטרסים הנוגעים לאיכות הסביבה הולכים להיות פחות משמעותיים או להזנח מאחור. ההפך הוא הנכון והדבר נכון גם כלפי כל מותג, על אחת כמה וכמה כשמדברים על משרדים. מיום ליום, ניכר שקונספטים של בנייה ירוקה הופכים להיות יותר ויותר הכרחיים עבור המוניטין של החברה שלכם בעולם. 
בניין מאופס אנרגיה (מה שבעגה המקצועית נקרא "נט-זירו") הוא אחת התועפות הכי גדולות שהולכות להרשם בעולם האדריכלות ועיצוב משרדים בשנת 2023. "נט-זירו" או בניין מאופס אנרגיה הוא מונח מטרייה המגדיר את כל הבניינים אשר לא צורכים אנרגיה על בסיס שנתי. כלומר, סך צריכת האנרגיה הנצרכת בכל אתר, מגרש, או מבנה, שווה לתפוקה שנובעת מהמבנה בלי לפגוע בפונקציונליות שלו וכן – הרבה חברות הפכו את המבנים שלהם לכאלה על מנת שהמותג שלהם יהפוך להיות מזוהה עם אינטרסים של קיימות ואיכות הסביבה.
  
מעל 450 חברות ברחבי העולם כבר התחייבו כי יממנו את המעבר באופן מלא לבניינים מאופסי אנרגיה עד 2050. הרבה פעמים נחתמות בעולם ניכר שהמגמה לא תגיע אלינו, אך תופתעו לגלות כי בחדרה כבר עלה הנושא אל הכותרת ובית המשפט החדש שבחדרה הולך לייצג בדיוק את הגישה הזאת והפכו את מה שפעם היה ארבעה מבנים (!!!) שהעבירו בין כותליהם טווח ענק של הליכים משפטיים והפכו ממבנה צפוף לבניין המתנשא לגובה של 8 קומות ויביא את כל ההליכים המפשטיים לכדי קורת גג אחת ומרשימה ביותר. העובדה שבית המפשט בחדרה טמן בחובו הרבה מהמורות בדרך עבור מי שנאלץ לבצע בו את ההליכים המשפטיים ובטח ביחס כלפי עצורים אשר לא בילו לפי זכותם בחדר עצורים וכמובן – הבזבוז האנרגטי מצד המדינה. לא נשמע כמו יחסי ציבור שאתם צריכים ללמוד מהם, אבל היי – המאמץ להשתפר לא בטל בשישים.
 
כעת, כמו כל טרנד ובטח בעיצוב פנים ועיצוב משרדים  – העובדה שאתם תיישמו אותו תתן לחברה שלכם בוסט מבחינת הרושם שתעשו על קהל היעד, שכן העובדה שחברות לוקחות דעה אקטיבית לגבי אינטרסים סביבתיים הולכת והופכת ליתרון ואנחנו מציעים – לא לחכות ליום שבו הנושא יעלה לראש הכותרות והחברה שלך תהייה חשופה לביקורת שהיה אפשר להמנע ממנה.

 

עיצוב משרדים עם אשת מקצוע

מעצבי פנים יכולים לעזור לכם לעשות את זה נכון יותר, ובכל הקשור לעיצוב משרדים ב - 2023 יש למעצבת המנוסה המון יתרונות ברורים. למעשה, עיצוב משרדים עשוי להפוך לפרויקט מאתגר למדי, בוודאי כשאתם מחפשים את הדרך לשלב בין נוחות ופונקציונליות – לעיצוב וסטייל. מעצבת פנים מקצועית תדע להציע המון רעיונות יצירתיים ופתרונות מלהיבים, היא תציג בפניכם את כל האפשרויות המתאימות בדיוק לכם, ומעל לכל היא תעזור לכם להגיע אל היעד – ולהפוך את המשרד שלכם למרחב חם, מזמין ואפקטיבי הרבה יותר. עם השירות האישי של מעיין חזוט, המלווה בעלי עסקים ומשרדים בתהליך העיצוב, גם אתם יכולים לשדרג את המרחב העסקי, לשדרג את הרושם שאתם יוצרים בפני הלקוחות ולהעניק גם לחברי הצוות את פינת העבודה הטובה ביותר.

אז שנהפוך את בית חלומותיכם למציאות?

צוות המשרד זמין לכם לכל שאלה וישוב אליכם בהקדם האפשרי.
address

דרך עכו 7000, קריית מוצקין

phone

טל: 050-985-8714

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
הצהרת נגישות
חייגו אלינו Whatsapp יצירת קשר